top of page
Search

"פשוט זה טוב יותר" ו"פחות זה יותר"



"פשוט זה טוב יותר" ו"פחות זה יותר"


"פשוט זה טוב יותר" ו"פחות זה יותר" הינם עקרונות חשובים בעיצוב גרפי. המח שלנו נותן משקל מדויק לצורות שאנו רואים.

כשאתם מעצבים לעצמכם מודעה או פלייר חישבו על הפרמטרים הבאים:


1. פשטות – אל תעמיסו יותר מדי אלמנטים במודעה אחת, המעיטו במספר הצבעים והגופנים. העומס יוצר תחושת מחנק לא נעימה. תנו לעיצוב שלכם "לנשום" על הדף. ותרו על אלמנטים שלא תורמים ולא מועילים.


2. תמונות ותיבות צבע – שלבו בין תמונה/צילום ותיבת צבע בה תכתבו את הטקסט. התאימו את צבע התיבה לתמונה/צילום כדי להשיג קומפוזיציה טובה.


3. גופנים - הקפידו על שימוש ב-2 גופנים ואל תעשו שימוש ביותר משלשה גופנים למודעה אחת. כל המוסיף גורע, אל תעמיסו.


4. לבן זה יפה – החלל הלבן שנוצר במודעה שלכם הוא בעל ערך. תופתעו לגלות עד כמה האזור הלבן סביב הטקסט יכול להראות טוב. דוגמא טובה לשימוש בחלל לבן היא חברת אפל. הקפידו על פשטות ומינימליזם.


5. צבע ורקע - באינטרנט יש לכם כ-8 שניות בממוצע לתפוס את תשומת לבו של הגולש ולכן הקפידו על צבעים שיקפצו לעין כדי להשפיע כמה שיותר.


6. מהיר ועצבני – הקפידו על היררכיה נכונה למסרים שאתם רוצים להעביר. גופן גדול ועבה יעיל כדי להגדיר איזו אינפורמציה יותר חשובה. במדיה הדיגיטלית העיצוב צריך להיות קל ומהיר לקריאה. מילות המפתח צריכות להיות בפוקוס.


7. הגודל קובע? – יהיו מודעות בהן על רקע ומרקם עדינים תוכלו להוסיף טקסט בגופן קטן ויהיו מודעות בהם יהיה מעולה להגדיל את הגופן או האלמנטים הגרפיים האחרים כדי להדגיש מסר/מידע בצורה ברורה.

8. ארגון, חיבור והפרדה – חשבו איך לארגן את מודעתכם, אילו אלמנטים לחבר ואילו להפריד. היעזרו בקווים ותקשרו בעזרתם את המסר (קו רצוף להדגשה, קו מקווקו ועוד).


9. קו מנחה – פתחו סגנון מודעה שהינו ייחודי לכם כדי שהלקוחות שלכם יזהו אתכם. ואל תשכחו להוסיף את הלוגו שלכם לכל מודעה.


10. חוקים - בעיצוב אין חוקים ואם יש הם נועדו שנשבור אותם. עיצוב הוא חי, נושם ובועט. נסו הכל ונסו שוב אם משהו לא עובד כמו שרציתם עד שתגיעו לתוצאה הרצויה.


לסיכום, לא צריך הרבה כדי לעצב מודעה טובה,

פשוט זה טוב יותר ופחות זה יותר!

bottom of page